Zupa krem z zielonego groszku;)





Ta delikatna, zielona zupa to doskonały pomysł na pierwsze danie, zwłaszcza podczas tak gorącego lata. Jej żywy, zielony kolor i aksamitny smak przyciągnie każdego miłośnika kremów. Przygotowanie zajmuje niewiele czasu, a efekt jest zdumiewający. Do jej wykonania będziecie potrzebować:



500g świeżego, zielonego groszku
1 łyżkę oliwy z oliwek
1łyżkę masła
śmietana do przybrania
sól
pieprz


Uwaga! Jeśli nie macie świeżego groszku możecie skorzystać z mrożonego, choć osobiście polecam świeży, szczególnie, że teraz jest na niego sezon i łatwo jest go dostać.



Sposób przygotowania:
Groszek wsypujemy do garnka i zalewamy wodą tak, aby groszek był całkowicie zakryty. Przy 500g groszku wlewamy ok. 700ml wody. Całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy od 7 do 10 minut, sprawdzając miękkość warzywa. Gdy już będzie odpowiednio ugotowane, zabieramy garnek z palnika, a całość dokładnie miksujemy, aż uzyskamy odpowiednią gęstość i gładkość kremu. Dopiero teraz doprawiamy solą i sporą ilością mielonego pieprzu. Dodajemy oliwę z oliwek i masło.

Zupę podajemy z gęstą śmietaną. Jeśli lubicie możecie dodać grzanki oraz starty, żółty ser. Wersji podania jest mnóstwo, wybierzcie więc taką, która najbardziej Wam odpowiada.

Smacznego!!! ;)



Komentarze

  1. Panie Wiosno!!! świetny blog! A mam takie pytanie czy zna Pani może jakiś przepis na zupę ze szpinakiem? albo marchewkowe ciasto? jejku jejku!
    shpinak'ową !
    pozdrawiam
    Pan współmierny znaczy nie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) Przepis na ciasto marchewkowe mam w planach opublikować na blogu, więc proszę o cierpliwość:)A już dziś przesyłam przepis(francuski) na zupę szpinakową:)
    Składniki:
    500g liści szpinaku, 750ml bulionu, 2 łyżka masła, 150ml śmietanki, sól, cukier, pieprz, 3 ząbki czosnku (ilość według uznania).
    Wykonanie:
    Szpinak dokładnie płuczemy i dusimy na maśle. Całość zalewamy gorącym bulionem i gotujemy aż szpinak będzie zupełnie miękki. Następnie dokładnie miksujemy, dodajemy śmietankę, przeciśnięty przez praskę czosnek, trochę cukru (1/4 małej łyżeczki), sól i pieprz. Podajemy z grzankami lub z pieczywem czosnkowym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!!! jutro mam zamiar zatrudnić pewną osobę do przygotoewania zupy:) dam znać jak smakowało ale jestem pewien że wyśmienicie!!!

      Usuń
  3. Czasami szukam przepisu w internecie, kopiuję danie w mojej kuchni i zapominam o źródle, autorze, wytycznych... Ale Kuchnia Pani Wiosny nie jest zwyczajnym gotowaniem, to inspiracja.
    Piękny krem z groszku skłonił mnie do zrobienia pierwszego w życiu zielonego kremu - w mojej wersji z cukinii :)

    Dziękuję Pani Wiosno!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. ;) mam zamiar zrobić tą przystawkę. :) na ile osob mniej wiecej jest przewidziany ten przepis? :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń