Krajanka orzechowa!


Te malutkie Bożonarodzeniowe ciasteczka są moim odzwierciedleniem Świąt. Nie wyobrażam sobie, żeby zabrakło ich na Wigilijnym stole. W ustach miesza się smak lekko wilgotnego, orzechowego spodu i pysznej, cytrynowo - jajecznej polewy.


Składniki na ciasto:
180g mąki pszennej typu 650 (mąka krupczatka)
200g mielonych orzechów włoskich
250g masła w temp. pokojowej
200g cukru pudru
5 białek jaj kurzych

Sposób wykonania:
Masło ucieramy z cukrem pudrem, na puszystą masę. Dodajemy mielone orzechy włoskie i mąkę krupczatkę. W osobnej misce ubijamy na sztywno pianę z białek i przenosimy ją do uprzednio przygotowanej masy orzechowej. Całość delikatnie mieszamy łyżką i przelewamy na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę. Pieczemy w temperaturze 150 stopni Celsjusza ok. 15-20 minut.
Pozostawiamy do ostygnięcia.
Składniki na polewę:
 300g cukru pudru
5 żółtek
1 opakowanie cukru wanilinowego
1/3 soku z cytryny

Sposób wykonania:
Żółtka ucieramy razem z cukrem pudrem, cukrem wanilinowym i sokiem z cytryny ok. 10 minut, aż uzyskamy puszystą, półpłynną masę.
Polewę przelewamy na orzechowy spód. Gdy lekko przeschnie, kroimy ciasto w małe prostokąty.
Uwaga! Nie należy przesadzać z ilością soku z cytryny. Gdy za dużo go dodamy, podczas krojenia polewa będzie się nam kruszyć i pękać.





Z jednej porcji wychodzi bardzo dużo ciasteczek. Jest to stosunkowo mało czasochłonny i warty wypróbowania przepis. Smak takiego ciasteczka jest niepowtarzalny, jedząc ma się ochotę sięgać po kolejne i jeszcze kolejne malutkie cudo. Rozpuszcza się w ustach, zostawiając po sobie przyjemne świąteczne wspomnienie. Smacznego! 


Komentarze

  1. Uwielbiam wszelkie ciasta orzechowe, ale ta krajanka mnie wprost zachwyciła! Na pewno świetnie sprawdzi się jako słodka przekąska na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyyszne! Ale skradłabym kilka kawałków! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygowałaś mnie, czegoś takiego jeszcze nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za życzliwe komentarze:) próbujcie:) są niebiańskie:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj Moja córeczka kończy 3 latka i z tej okazji upiekłam te ciasteczka.Bardzo Dziękuje za świetny przepis. Ciasteczka przepyszne według mnie, a moja córeczka powiedziała, ze są "pyszniutkie". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) i korzystając z okazji przesyłam najserdeczniejsze życzenia dla Twojej córeczki! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. są wspaniałe,lecz ja nie daję nigdy cytryny ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smaki dzieciństwa. Dokładnie ten sam przepis. Niebiański smak... :) Dziękuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Można dodać zwykła mąkę??

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki czas pieczenia i temperatura bo nigdzie nie widzę?

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomocy, schowalam je do blaszanego pudelka i zwilgotnialy😭😭😭

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne, kojarzą mi się z czasami PRL, moja ciocia Danka, która już nie żyje, zawsze je robiła. Zgubiłam przepis i dopiero na tym bloku znalazłam boską krajankę orzechową. Dziś moja córcia zrobiła ją na sylwestra. Dziękujemy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis! A co jeżeli nie mogę użyć surowych żółtek ? Wyjdzie polewą jeżeli zaparze żółtka nad miska z wrzątkiem ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak przechowywac ciasteczka ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń