Chrupiące paluszki z kurczaka w towarzystwie świeżego szpinaku i pakiecików z cukinii!


Pamiętam, kiedy dwa lata temu pierwszy raz zrobiłam kurczaka w płatkach kukurydzianych. Chciałam wtedy wyczarować coś dobrego, niebanalnego i zachwycić osobę, której zaserwowałam to danie. Od tamtej pory udało się nam we dwójkę wymyślić kilka wariacji na temat panierki do mini kotlecików z kurczaka.

Dzisiaj, oprócz drobiowych paluszków, polecam Wam również wyśmienitą sałatkę, która sprawdza się świetnie w każdej mięsnej kompozycji. Ponadto może być samoistnym, genialnym daniem głównym. Ma niesamowity, intensywny zapach, który zawdzięcza mieszance warzyw, ziół i oliwie z oliwek.
Aby dopełnić dzisiejszy talerz zaproponowałam  pakieciki z cukinii z serem feta.

Tak właśnie powstał obiad idealny:) Poniżej przedstawiam przepisy w kolejności wykonania.

Sałatka z młodego szpinaku z żurawiną i pomidorkami koktajlowymi.

Składniki na 4 porcje:
300g świeżych liści szpinaku
6 pomidorków koktajlowych
garść suszonej żurawiny
50g sera feta

Składniki na sos sałatkowy:
1/4 szklanki oliwy z oliwek
2 łyżeczki ziół prowansaldzkich
2 listki świeżej bazylii
2 ząbki czosnku
sól
świeżo mielony pieprz

Sposób wykonania:
Do szklanki z oliwą z oliwek dodajemy zioła (w tym świeżą bazylię), przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz. Dziś wyjątkowo dodałam łyżeczkę mieszanki suszonych pomidorów, papryki, czosnku, bazylii i oregano. Uważam, że świetnie pasowała do całości. Można ją zobaczyć na zdjęciu poniżej.
Sos pozostawiamy na 30minut, aby oliwa z oliwek nabrała smaku przypraw.
Następnie dokładnie myjemy liście szpinaku i przekładamy je w całości do miski. Pomidorki koktajlowe kroimy na ćwiartki i dodajemy do szpinaku razem z żurawiną. Całość polewamy wcześniej zrobionym sosem. Na koniec posypujemy sałatkę pokruszoną fetą.


Pakieciki z cukinii faszerowane fetą.

Składniki na 8 pakiecików:
1 średnia cukinia
150g sera feta
4 ząbki czosnku
sól
pieprz
Sposób wykonania:
Cukinię kroimy wzdłuż na cienkie plastry, które następnie solimy, pieprzymy i smarujemy przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Przyprawione plastry smażymy na patelni. Następnie na usmażoną cukinię nakładamy fetę i całość zwijamy w pakieciki.

Paluszki z kurczaka w chrupiącej panierce z płatków kukurydzianych.

Składniki na 4 porcje:
1 duża pierś z kurczaka
250g płatków kukurydzianych
2 jajka
curry
tymianek
sól
pieprz

Sposób wykonania:
Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki, tak aby nadać im kształt paluszka. Mięso łączymy z 2 łyżkami oliwy z oliwek, curry, tymiankiem, solą i pieprzem Najlepiej przyprawić kurczaka dzień wcześniej, nabierze wtedy intensywniejszego smaku.
Paluszki z kurczaka obtaczamy najpierw w jajku, później dokładnie obsypujemy je pokruszonymi wcześniej płatkami kukurydzianymi i smażymy na rozgrzanym oleju.


Warto jeszcze wspomnieć, że doskonale sprawdzają się również płatki kukurydziane z miodem i orzechami. Panierka jest wtedy przyjemnie słodka i idealnie pasuje do ostrego kurczaka.
Do całości proponuję jeszcze grzanki z pieczywa dyniowego i sos czosnkowy własnej roboty.

Smacznego!



Komentarze

  1. hej :) mogłabyś mi podpowiedzieć, gdzie najlepiej udać się po świeży szpinak? bo jakoś w okolicach Cieszyna nie mogę go dorwać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, hej;) wiesz co, trudno mi powiedzieć... Bo ja swój szpinak dorwałam w realu w Białym. Więc wydaje mi się, że musisz poszukać w sklepach tego pokroju:) albo w Czechach w tesco? :P

      Usuń
  2. właśnie ja i synek jemy paluszki. mniaaam!!!
    ps. już widzę jak mojemu mężowi posmakują. niech no tylko wróci z pracy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że smakują:)) Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja biore sie za przepis teraz, wyglada smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń