Dzik w kuchni i purée z selera!



Podziwiam ludzi z pierwotnym instynktem zdobywania pokarmu. Myśliwych, którzy tropią i ścigają wypatrzone przez siebie zwierzę. Nigdy nie byłam na żadnym polowaniu i trudno wyobrazić mi sobie emocje jakie towarzyszą całemu temu przedsięwzięciu. Z pewnością musi to być ciekawe doświadczenie, na pewno wciągające. Samo zabicie zwierzęcia do najprostszych zadań już nie należy, ale takie są prawa natury. Plusem polowań jest przede wszystkim świeże mięso, a taki fakt w kuchni bardzo się liczy. Dziczyzna jest w dzisiejszym świecie rarytasem i ciekawą odmianą.



Polędwiczki i schab z dzika w białym winie.




Jestem zwolenniczką prostoty. Najważniejsze dla mnie jest to by nie stłumić smaku mięsa olbrzymią ilością przypraw. Jeśli mam doskonałe mięso z młodego dzika, to staram się by to właśnie jego smak był tym głównym na talerzu. Dlatego użyłam białego wina, które jest delikatniejsze od czerwonego i zdecydowałam się na czosnek, tymianek i świeżo mielony pieprz.



Składniki na 4 osoby:
2 polędwiczki z dzika
2 niewielkie schaby z dzika
2 łyżki masła
100ml białego wina
2 łyżki gęstej śmietany
 Marynata:
300ml białego, wytrawnego wina
3 ząbki czosnku
tymianek
sól
świeżo mielony pieprz

Sposób wykonania:
Dzień wcześniej przygotowujemy marynatę i zalewamy nią polędwiczki i schab z dzika. Następnego dnia na patelni roztapiamy dwie łyżki masła i smażymy mięso. Podczas smażenia dolewamy białego wina. Schab można mocniej przypiec, ale polędwiczki są pyszne, kiedy środek jest różowy. Po około 10 - 15 minutach mięso jest już gotowe (czas smażenia zależy również od tego jaki posiadacie palnik - elektryczny czy gazowy, na tym drugim mięso smaży się szybciej). Gotowe polędwiczki i schab kroimy w plastry. Na patelnię dodajemy śmietanę i redukujemy wino, czekając aż sos zgęstniej. Sos na bazie białego wina jest delikatny i kremowy.

Purée z selera

Składniki na 4 osoby:
2 selery (około 600g)
4 średnie ziemniaki
2 łyżki masła
gałka muszkatołowa
sól

Sposób wykonania:
Seler i ziemniaki obieramy ze skórki, solimy i gotujemy aż warzywa zmiękną. Po ugotowaniu rozgniatamy tłuczkiem, dodajemy masło, gałkę muszkatołową i miksujemy.

Polędwiczki i schab z dzika podajemy z purée z selera. Całość polewamy sosem, który doskonale łączy purée z delikatnym mięsem. Danie jest wykwintne, mięso rozpływa się w ustach i zachwyca nasze podniebienie. Obiad jest w brew pozorom lekki i przyjemny.
Jeśli dziczyzna kojarzy się Wam tylko z czerwonym winem to oczywiście lampka czerwonego, wytrawnego wina jest wskazana i zalecana do tego dania. Jarzębina lub żurawina też będą idealnie pasować.

Smacznego!


Komentarze

  1. Wygląda pysznie, fajny pomysł na puree z selera, ja robiłam ostatno puree marchewkowe wg Pascala(kuchnia lidla), równie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń