Proste ciasto z malinami i czekoladą



Odkąd na świecie pojawiła się mała córeczka, zdjęcia do naszych pyszności, robi mój mąż. To właśnie to "nowe" :)
Inaczej wyobrażaliśmy sobie ten rok, który dla nas zaczął się spełnieniem naszych marzeń. Z drugiej strony, to właśnie nasz Mały Anioł Stróż sprawił, że jest bezpieczniej niż byłoby bez niej. Wszyscy jesteśmy w domu.


Wiem, że dla wielu matek urlop macierzyński kojarzy się z brakiem czasu. Dla mnie jest odwrotnie, ja w końcu ten czas zdobyłam :)
W kuchni jestem dużo częściej niż przez ostatnie kilka lat. Nie jestem już w niej gościem, w końcu mogłam do niej wrócić ;)


Składniki na ciasto:
4 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju rzepakowego
1 szklanka mleka
3 szklanki mąki pszennej
3 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
300 g malin (mogą być mrożone)
kilka kostek gorzkiej czekolady
cukier puder do oprószenia



Sposób wykonania:
Jajka ubić z cukrem do puszystej, białawej masy. Następnie cały czas miksując, po kolei dodawać olej i mleko. Na końcu dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia i wymieszać szpatułką.
Ciasto podzielić na dwie części. Pierwszą partię przelać do blaszki o wymiarach 33 x 22 cm, do kolejnej dodać kakao i wymieszać, przelać nierównomiernie na jasne ciasto. Następnie na wierzch wyłożyć maliny i kostki ciemnej czekolady. Piec w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez około 40 minut. Po ostudzeniu lekko oprószyć cukrem pudrem.


Smacznego!


Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń